Ansök om bygglov
I vår e-tjänst kan du ansöka om bygglov, marklov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispens samt göra en anmälan.
Har du läst informationen om vilka handlingar du ska bifoga? Det är viktigt att din ansökan är komplett för att vi ska kunna hantera din ansökan. Tänk på att söka bygglov i tid!
Ansök via blankett
Om du inte har Bank-ID kan du ansöka via blankett. Du kan fylla i blanketterna digitalt och spara ner dem på din dator. Glöm inte att när en blankett fyllts i och skrivits ut måste du underteckna den innan den skickas in.
Inom några dagar efter att din ansökan har kommit in till oss får du en bekräftelse på att vi har tagit emot din ansökan.
Ansökan eller anmälan kompletteras med övriga handlingar och skickas till:
Samhällsbyggnadsförvaltningen
Bygglovsenheten
631 86 Eskilstuna
Du kan också mejla till oss. Glöm inte att skriva under ansökningsblanketten. Skanna in den underskrivna blanketten och skicka den tillsammans med handlingar till:
Det går även bra att lämna ansökningar i Eskilstuna Direkts reception i Värjan, Alva Myrdals gata 5.
Blanketter
Bygglovsenheten
Kontakt vid pågående ärende:
Om du redan har ett pågående ärende så ska du istället kontakta din handläggare med de
frågor du har via handläggarens e-post, ange (BYGG.20XX.XXX) så får du hjälp med dina
frågor
Telefon:
016-710 10 00 (via Eskilstuna Direkt)
Telefontid: onsdagar kl. 9.00-11.00, torsdagar kl. 13.30-15.00
Vid pågående ärende, kontakta din handläggare.
E-post:
Vid rådgivningsfrågor, skriv fastighetsbeteckning och vad din fråga handlar om så
kontaktar vi dig inom 3 arbetsdagar.
bygglov@eskilstuna.se
Besöksadress