Press och informationsmaterial

Här hittar du information om Eskilstuna kommuns pressmeddelanden och grafiska profil.

Pressmeddelanden

Pressmachine är vårt pressrum där du hittar bilder och pressmeddelanden med kontaktuppgifter till personer som kan uttala sig i media.

Eva Norberg

Kommunikations- och digitalisering​direktör

Marie Johansson

Kommunikationsstrateg

Grafisk profil

Den grafiska profilen ska ses som ett hjälpmedel och ge kommunens medarbetare möjlighet att helt lägga fokus på vad kommunikationen ska åstadkomma, inte hur den ska se ut.

Behöver du Eskilstuna kommuns logotyp för ett samverkansprojekt?

Kontakta i första hand den person du samverkar med inom kommunen eller i andra hand kommunens grafiska formgivare.

Vapenskölden får användas som symbol av föreningar och privatpersoner i olika sammanhang utan tillstånd från kommunen. Om en näringsidkare vill använda vapenskölden som en del av sin logotyp eller varumärke krävs tillstånd av kommunstyrelsen.

Grafiska formgivare

Eskilstuna kommuns grafiska formgivare.

Uppdaterad: 6 september 2023