MENY
Eskilstuna kommun

Felanmäl gator, belysning, klotter med mera

Så här anmäler du brister och felaktigheter på våra gator.

Brister och fel på våra gator såsom potthål, skadade skyltar, klotter, glaskross, avsaknade brunnslock, bristande snöröjning eller halkbekämpning kan försvåra framkomligheten eller utgöra en trafikfara. Därför är det viktigt att du anmäler upptäckta fel till oss. För fel som inte utgör direkt fara använd vår e-tjänst för felanmälanlänk till annan webbplats eller vår app som du laddar ner via App Store, det går också bra att mejla oss info@eskilstuna.se.

appen för felanmälan

För att vi ska kunna hitta felet behöver vi en beskrivning av platsen, helst koordinater eller adress.

Vid akuta fel som kräver omdelbar återkoppling kan du kontakta Eskilstuna direkt 016-710 10 00

Måndag – fredag 07.30–17.00
Dag innan röd dag 07.30–13.00

Vardagar efter 17.00 och helger på vår servicetelefon 016-12 60 40.

Klottersanering på kommunens mark

Vi ansvarar för att sanera klotter allmän platsmark som gångtunnlar, broar, skyltar med mera. Vårt mål är att inom 24 timmar sanera i de centrala delarna av staden och inom 48 timmar för de övriga delarna av tätorten, då årstid och väderlek tillåter klottersanering. För klotter på fastigheter får du vända dig direkt till fastighetsägaren. Här kan du läsa mer om hur vi hanterar klotter.

Andra felanmälningstjänster

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Du har nu hjälpt oss att förbättra eskilstuna.se.

Kontakt

Eskilstuna direkt

Eskilstuna kommuns kontaktcenter

Öppettider

Besökstid Eskilstuna
Måndag-torsdag 07.45-16.30
Fredag 07.45-16.00

Besökstid Torshälla
Måndag-fredag 08.00-16.30
Fredag 08.00-16.00
Lunchstängt 12.00-13.00

Telefontid
Måndag-fredag 07.30-17.00

Besöksadress

Värjan, Alva Myrdals gata 5, Eskilstuna
Östra Torget, Brogatan 13, Torshälla