MENY
Eskilstuna kommun

Felanmäl gator, belysning, klotter med mera

Så här anmäler du brister och felaktigheter på våra gator.

Brister och fel på våra gator såsom potthål, skadade skyltar, trasig gatubelysning, klotter, glaskross, avsaknade brunnslock, bristande snöröjning eller halkbekämpning kan försvåra framkomligheten eller utgöra en trafikfara. Därför är det viktigt att du anmäler fel till oss. För fel som inte utgör direkt fara använd vår e-tjänst för felanmälanlänk till annan webbplats eller vår app som du laddar ner via App Store, det går också bra att mejla oss info@eskilstuna.se.

För att vi ska kunna hitta felet behöver vi veta var platsen är. Du behöver därför kunna ange platsen, helst med koordinater eller adress.

Vid akuta fel som kräver omdelbar åtgärd kan du kontakta Eskilstuna direkt under deras öppetider på telefon: 016-710 10 00.

Vardagar efter 16.00 och helger når du oss på vår servicetelefon: 016-12 60 40.

Klottersanering på kommunens mark

Vi ansvarar för att sanera klotter allmän platsmark som gångtunnlar, broar, skyltar med mera. Vårt mål är att sanera klotter inom 24 timmar  i de centrala delarna av staden och inom 48 timmar för övriga delar av Eskilstuna. Det målet gäller då årstid och väder tillåter klottersanering. För klotter på fastigheter får du vända dig direkt till fastighetsägaren. Här kan du läsa mer om hur vi hanterar klotter.

Andra felanmälningstjänster

appen för felanmälan

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Du har nu hjälpt oss att förbättra eskilstuna.se.

Kontakt

Eskilstuna direkt

Eskilstuna kommuns kontaktcenter

Öppettider

Besökstid Eskilstuna
Måndag-fredag 07.30-16.00


Besökstid Torshälla
Måndag 10.00-19.00
Tisdag-fredag 10.00-16.30
Lördag 11.00-14.00


Telefontid
Måndag-torsdag 08.00-16.30
Fredag 08.00-16.00

Dag före röd dag och klämdag 08.00-13.00

Besöksadress

Värjan, Alva Myrdals gata 5, Eskilstuna
Kvarnen, Storgatan 26, Torshälla