Reklamation av parkeringsavgift
Har du haft problem med betalning i en biljettautomat och beloppet för parkeringsavgiften dragits dubbelt från ditt konto kan du reklamera det till Trafikenheten.
Vid kortköp reserveras ofta beloppet hos banken. Det betyder att beloppet kan stå som reserverat på kontoutdraget utan att beloppet har dragits från kontot. Denna reservation släpps vanligen inom ett par dagar. Vänta därför med din reklamation till reservationen är borttagen.
Har beloppet dragits dubbelt finns båda transaktionerna på kontoutdraget.
Uppgifter vi behöver för handläggning:
- Namn
- Telefonnummer
- E-post
- Datum och tid för kortköpet
- Gata eller parkeringsplats
- Biljettautomatens nummer (anges på biljettautomaten exempelvis BA 4)
- Bilens registreringsnummer
- Kortnummer på det kort som användes vid betalning, Vi behöver endast de 6 första siffrorna och de 4 sista siffrorna i kortnumret. Lämna inte hela korttnumret för din säkerhet.
- Kontoutdrag från banken där det tydligt framgår att beloppet är draget dubbelt och är utan reservation. Vi godkänner inte skärmdumpar.
Du kan lämna reklamationen till Eskilstuna direkt, Alva Myrdals gata 5 eller skicka den med e-post till parkering@eskilstuna.se. Skickar du kontoutdraget med e-post ska det bifogas som pdf-fil.
När ärendet är handlagt återkommer vi till dig.