Konsumentvägledning

Våra konsumentvägledare ger dig som är invånare i Eskilstuna gratis information och rådgivning om dina rättigheter och skyldigheter som konsument.

Kontakta konsumentvägledningen när du

  • Behöver information inför köp av varor eller tjänster.
  • Tolkning av avtal vid köp av varor eller tjänster.
  • Reklamation vid fel på varor eller tjänster som du har köpt.
  • Tillämpning av konsumentlagarna vid köp av varor eller tjänster.

Opartisk och kostnadsfri rådgivning

Du kan ställa frågor till oss både innan och efter att du genomfört ett köp av en vara eller en tjänst från ett företag. Vi informerar om vilka lagar och regler som gäller specifikt för ditt köp. Vår rådgivning är opartisk och kostnadsfri.

Tvister mellan privatpersoner hanteras ej

Vi hanterar inte tvister vid köp och sälj mellan privatpersoner, då gäller annan lagstiftning. Vid sådana situationer kan du exempelvis kontakta en jurist eller advokat för att få hjälp. Har du hemförsäkring kan du fråga ditt försäkringsbolag om rättsskydd ingår.

Hjälp till Eskilstunas invånare

Konsumentvägledningen i Eskilstuna kommun ger råd till dig som är bosatt i Eskilstuna. Bor du i en annan kommun? På Hallå konsuments webbplats hittar du kontaktuppgifter till konsumentvägledningen i din hemkommun

Så här når du oss

Vi har semesterstängt under vecka 28 och 30.

Skicka in ditt konsumentärende eller din fråga via vår e-tjänst så återkommer vi till dig. Vårt mål är att kontakta dig inom tre arbetsdagar.

Du kan även ringa oss på 016-710 13 66. Vår telefontid är måndagar kl. 9-11.

Du kan även välja att ställa din fråga till Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument, telefon 0771-525525.

Konsumentvägledning

Telefon:

Besöksadress

Postadress

Eskilstuna kommun
Konsumentvägledning
631 86 Eskilstuna

Öppettider

Telefontid: måndag klockan 9.00-11.00. Endast förbokade besök.

Uppdaterad: 6 juli 2021