MENY
Eskilstuna kommun

Konsumentbyråer hjälper dig

Genom rådgivningsbyråerna kan konsumenter få opartisk vägledning före och efter köp. Byråerna hjälper dig med hur du kan gå tillväga med ett klagomål eller en tvist med ett företag. På deras webbplatser kan du också jämföra produkter och tjänster.

Konsumenternas vägledning om bank och försäkring

Konsumenternas vägledning om bank och försäkring ger privatpersoner kostnadsfri vägledning i bank- och försäkringsfrågor.
Telefon: 0200-22 58 00
Konsumenternas vägledning om bank och försäkringlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Telekområdgivarna

Ger privatpersoner gratis råd och vägledning i frågor som handlar om tele-, TV- och Internetabonnemang.
Telefon: 08-522 767 00
Telekområdgivarnalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Energimarknadsbyrån

Ger privatpersoner gratis vägledning och råd i frågor som gäller elmarknaden.
Telefon: 08-522 789 50
Energimarknadsbyrånlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Konsument Europa

Hjälper privatpersoner tillrätta på EU-marknaden. Kanske behöver du råd inför ett köp från ett annat land eller hjälp om du har fått problem efter köpet.
Telefon: 054-19 41 50
Konsument Europalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Du har nu hjälpt oss att förbättra eskilstuna.se.

Konsumentvägledning
Öppettider

Telefontid: måndag, onsdag och torsdag klockan 9.00-11.00.

Endast förbokad besök.

Postadress

Konsumentvägledning, Eskilstuna Kommun, 631 86 Eskilstuna