Biståndskontoret för vård och omsorg
Vi på Biståndskontoret hjälper dig som behöver stöd inom äldreomsorg eller funktionshinder. Hos oss kan du få råd och stöd om hur du kan få en fungerande vardag. Du kan även ansöka om stöd hos oss, som exempelvis trygghetslarm, hemtjänst, stöd till dig som anhörig, boendestöd, bostadsanpassningsbidrag, insatser enligt LSS, vård- och omsorgsboende med mera.
Ansök här
- Stöd enligt socialtjänstlagen (exempelvis hemtjänst, matabonnemang, daglig verksamhet, sysselsättning, trygghetslarm och vård- och omsorgsboende/äldreboende/demensboende)
- Insatser enligt LSS
Kontakt
Biståndshandläggare
För dig som inte har hjälp eller trygghetslarm idag:
Kontakta mottagningen på telefon 016-710 52 60 eller e-post vof.mottagningsenhet@eskilstuna.se
Telefontider
Telefontiden: måndag, tisdag, torsdag klockan 10.00-14.30, onsdag klockan 13.00-14-30 och fredag klockan 10.00-12.00. Stängt för lunch klockan 12.00-13.00. Även stängt på helgdagar och eftermiddag på vardag innan röd dag.
För dig som redan har hjälp eller trygghetslarm:
Kontakta din handläggare. Du har fått brev hem med namn och kontaktuppgifter. Om du inte kommer ihåg namnet så hör du av dig till Eskilstuna direkt på telefon 016-710 10 00 eller e-post info@eskilstuna.se så hjälper de dig.
Bostadsanpassning
Handläggare som besvarar frågor och beslutar om bidrag för bostadsanpassning. Handläggarna jobbar i olika områden, se fördelning i Eskilstunakartan.
Telefon:
Anna Vörde Sirviö: 016-710 81 81
Maria Ånekrans: 016-710 10 74
Pia Schiller: 016-710 52 43
Avgiftshandläggare
Räknar fram och beslutar om avgifter inom äldreomsorgen och funktionshinderområdet.
Telefon:
016-710 17 00, telefontid vardagar kl. 10.00-12.00, Stängt helgdagar.
Biståndskontoret
Besöksadress
Postadress
Vård- och omsorgsförvaltningen
Biståndskontoret Eskilstuna kommun
631 86 Eskilstuna
Öppettider
Receptionen har öppet vardagar 09.00-16.00. Stängt på helgdagar och eftermiddag på vardag innan röd dag.