MENY
Eskilstuna kommun

Rätt att klaga om du inte är nöjd

Det finns olika instanser att vända sig till om du inte är nöjd med vården. Ett gott råd är att försöka lösa problemet där det uppstått.

Patientnämndens uppgift är att kostnadsfritt hjälpa patienter och anhöriga med eventuella problem som uppstått i kontakten med hälso- och sjukvården. Nämnden gör utredningar, föreslår lösningar och tar initiativ till förändringar för att stärka patientens ställning. Du kan även vända dig till nämnden om det blir problem i kontakten med folktandvården eller kommunens hälso- och sjukvård.

Om du anser att något fel begåtts i den medicinska delen av din behandling, kan du vända dig till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). En skriftlig anmälan krävs. 

Här kan du ta del av Eskilstuna kommuns Patientsäkerhetsberättelser  

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Du har nu hjälpt oss att förbättra eskilstuna.se.

Kontakt

Biståndskontoret
Öppettider

Besökstid
Måndag-fredag 8.00-12.00, 13.00-16.00

Telefontid
Måndag-fredag 8.00-16.00

Postadress

Fröslunda centrum, 631 86 Eskilstuna