MENY
Eskilstuna kommun

E-handel

Eskilstuna kommun kravställer elektronisk handel i många av våra upphandlingar eftersom vi kan erbjuda alla leverantören en lösning för e-handel. Ni som leverantör till Eskilstuna kommun kan e-handla med oss oavsett om ni har en egen lösning eller vill använda vår leverantörsportal alternativt kan ta emot en order via mail.

Ni kan e-handla på följande sätt

  • Egen EDI lösning. Leverantören integrerar sitt system med Visma Proceedo. Ta kontakt med e-handel@eskilstuna.se för anslutning.
  • Supplier Center (Leverantörsportalen). En kostnadsfri tjänst för att ta emot order, skicka ordersvar, skicka faktura samt posta in katalog.
  • Mail. Mailorder/mailordersvar med en katalog i Excelformat alternativt ett formulär kopplat till sig.
  • Elektronisk konkurrensutsättning. Vissa avtal ska konkurrensutsättas och detta gör vi elektroniskt via en kostnadsfri webbtjänst som inte kräver att ni som leverantör har något eget system.

Så här gör ni

Eskilstuna kommun har inlett ett samarbete med en systemleverantör av enkla lösningar, så att ni snabbt kan komma igång. Det enda ni behöver göra är att kontakta oss e-handel@eskilstuna.se för att inleda ett samarbete.

Har ni frågor kring olika lösningar?

Är ni intresserade av att ta del av våra erfarenheter och vill diskutera olika lösningar utifrån era förutsättningar? Kontakta Anna-Lena Kornelius Andersson  eller Fredrik Bäckström via e-handel@eskilstuna.se 

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Du har nu hjälpt oss att förbättra eskilstuna.se.

Kontakt

Anna-Lena Kornelius-Andersson
Systemförvaltare/administratör