MENY
Eskilstuna kommun

Automatlarm

Vill du ha automatiskt brandlarm?

  • Kontakta SOS Alarms kundtjänst på telefon
    08-454 37 10.
  • SOS-alarm undersöker de tekniska möjligheterna för din uppkoppling.
  • När avtalet är klart mellan dig som kund och SOS-alarm, blir det registrerat hos SOS Alarm. 
  • SOS meddelar räddningstjänsten att du vill ha automatiskt brandlarm. Vänta med att aktivera larmet tills räddningstjänsten gett sitt godkännade. Räddningsjänsten har följande krav på automatlarm.
  • Du som kund eller installatör kontaktar räddningstjänsten för att se till att alla krav är uppfyllda för att kunna teckna avtal med räddningstjänsten gällande automatiskt brandlarm.

Du som äger anläggningen

Äger du anläggningen som ska få automatiskt brandlarm, måste du även ha ett avtal med räddningstjänsten. Anläggningsägaren ska se till att det finns en godkänd nyckelbox som ska placeras i samråd med räddningstjänst. Ägaren av anläggningen är skyldig att se till att det finns huvudnycklar och orienteringsritningar till byggnaden.

Det är ägaren av anläggningen som ansvarar för att den underhålls enligt rutin samt att anläggningsskötare finns tillgänglig för att hantera larmanläggningen dygnet runt.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Du har nu hjälpt oss att förbättra eskilstuna.se.

Kontakt

Räddningstjänsten
Öppettider

Måndag-fredag 8.00-16.00

Kontakt

016-710 74 00
Skicka e-post
016-14 50 45