MENY
Eskilstuna kommun

Processer

För att få sitt behov tillgodosett, så behöver en person ofta ha kontakt med flera enheter i kommunkoncernen. Processer, sedda med brukarens ögon, sträcker sig ofta över traditionella, organisatoriska gränser. För att ge en bättre service måste vi därför samarbeta och underlätta för brukaren.

Styrning

Nästan all kommunal verksamhet utförs i form av processer, oavsett om de är tydliggjorda för oss eller inte. En process utgår från ett behov och är enligt definitionen en serie aktiviteter som förädlar en vara eller en tjänst, där det är tydligt vad processen ska åstadkomma, vilket värde som ska skapas för mottagaren.

Övergripande verksamhetsprocesser

Styrsystemet bygger på kommunkoncernens sju övergripande verksamhetsprocesser. De täcker förvaltningarnas och bolagens uppdrag och lyfter fram kommunkoncernens kärnverksamhet. Genom dem bidrar kommunkoncernen till en hållbar utveckling och till att uppnå de strategiska målen.

De sju övergripande verksamhetsprocesserna är:

Styrning

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Du har nu hjälpt oss att förbättra eskilstuna.se.

Kontakt

Eskilstuna direkt

Eskilstuna kommuns kontaktcenter

Öppettider

Besökstid Eskilstuna
Måndag-torsdag 07.45-16.30
Fredag 07.45-16.00

Besökstid Torshälla
Måndag-fredag 08.00-16.30
Fredag 08.00-16.00

Telefontid
Måndag-fredag 07.30-17.00

Besöksadress

Värjan, Alva Myrdals gata 5, Eskilstuna
Östra Torget, Brogatan 13, Torshälla

Jimmy Jansson
Ordförande kommunstyrelsen 
Tommy Malm
Ekonomidirektör