Servicemätning via telefon och e-post
Serviceundersökningen genomförs varje år. Syftet är att ta reda på i vilken omfattning och med vilken kvalitet Eskilstuna kommun svarar på frågor via telefon och mail om olika tjänster inom bygg, förskola, grundskola, individ- & familj, miljö & hälsa, äldreomsorg, handikappomsorg, kultur & fritid samt gator och vägar. Mätningen görs av ett externt företag.
Resultatet är ett underlag till värdering av kommunkoncernens service, tillgänglighet, mål och indikatorer. Underlaget används till att synliggöra styrkor och förbättringsområden samt för att utveckla verksamheten. Det möjliggör även jämförelser med andra kommuner.
2019 års resultat


Förbättringsområden
Årets underökning visar att vi ger service och gott bemötande, men kan förbättra vår tillgänglighet ytterligare.
Länk till hela undersökningen
Servicemätning via telefon och e-post 2019
Tidigare rapporter
Servicemätning via telefon och e-post 2018
Servicemätning via telefon och e-post 2017
Servicemätning via telefon och e-post 2016
Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Kontakt
Eskilstuna kommuns kontaktcenter
Besökstid Eskilstuna
Måndag-fredag 07.30-16.00
Besökstid Torshälla
Stängt
Telefontid
Måndag-torsdag 08.00-16.30
Fredag 08.00-16.00
Dag före röd dag och klämdag 08.00-13.00
Värjan, Alva Myrdals gata 5, Eskilstuna
Kvarnen, Storgatan 26, Torshälla