MENY
Eskilstuna kommun

Nybyggnadskarta

Vad kostar din karta och när får du den?

Läs mer om hur vi tar betalt och vilka leveranstider vi har för Nybyggnadskartan här.

Det vi behöver veta för att ta emot din beställning är:

  • vilken fastighet det gäller (fastighetsbeteckning) och vad du ska bygga.
  • om det är en fullständig nybyggnadskarta (behövs vid nybyggnation) eller om det är en enkel nybyggnadskarta (vid tillbyggnad) eller en tomtkarta (vid tillbyggnad eller nybyggnad utanför detaljplanelagt område) du behöver.
  • om det inom fastigheten pågår en lantmäteriförrättning

Utöver det behöver vi också följande uppgifter:

  • Uppgifter till fakturan: Namn, personnummer/organisationsnummer, telefonnummer och fakturaadress.
  • Kontaktuppgifter till mottagaren av fakturan.
  • Leveransadress: Postadress och /eller din e-post adress.
  • Vilket format du vill att kartan ska ha: Papperskarta i A3 eller digital PDF.

    Just nu levererar vi inte kartan i DWG-format.

Bilden visar ett exempel på en fullständig nybyggnadskarta. ©Eskilstuna kommun

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Du har nu hjälpt oss att förbättra eskilstuna.se.

Kontakt

Eskilstuna direkt

Eskilstuna kommuns kontaktcenter

Öppettider

Öppettider för frågor kring kartan
Vardagar 13.00-15.00 (Bokade möten efter överenskommelse)

Besöksadress

Besöksadress
Värjan, Alva Myrdals gata 5, Eskilstuna